25 november 2023

Inmiddels zijn er bijna 25 vaste OldStars, in de leeftijd van 65 tot 85 jaar, die elke donderdagochtend lekker een uur komen trainen.
De training is van 10:00-11:00, maar de meeste OldStars zijn er al eerder en blijven ook langer hangen onder het genot van een kopje koffie, want het is toch ook wel erg gezellig met elkaar.

Hoe ziet zo’n training er nu uit?
De basis van de training is het ASM-model (Atletic Skills Model) gericht op een brede fysieke én mentale fitheid. De 1e helft van de training bestaat uit een goede warming-up waarbij diverse combinaties van oefeningen worden gedaan. Gevolgd door baloefeningen waarbij diverse sportvormen zoals voetbal, basketbal maar ook evenwichtsoefeningen gecombineerd worden met cognitieve oefeningen zoals gooien en gelijk de tafel van 3 achterstevoren opzeggen. Levert hilarische situaties op waarbij veel wordt gelachen.
Het 2e deel gaan we met korfbaloefeningen aan de slag waarbij veel wordt geschoten, gegooid en gevangen. Zo doen we bijvoorbeeld een kleine competitie koppelschieten.
We sluiten af met een gezamenlijke cooling-down waarbij de olifantenoefening weer tot de nodige hilariteit leidt.

Doet u een keer mee?
Gezellig met elkaar sporten en bij kletsen levert voor de deelnemers veel positieve energie, fitheid en plezier. Mooi om dit te wekelijks met elkaar te ervaren.

Kortom: fit blijven, de lachspieren trainen en een heleboel gezelligheid. Dat wil u toch ook? Kom een keer kijken of train mee!