Ons sportaanbod

“Van 3 tot 83”, dat is het motto waardoor letterlijk iedereen bij PKC/Vertom kan sporten. We laten op deze pagina zien wat voor moois onze club te bieden heeft. Kijk snel verder!

Niet meer weg te denken bij PKC/Vertom: PKC CombiFit. Onder begeleiding van trainers Daisy, Esther, Frits en Bauke komt meerdere keren per week een groep sportievelingen bij elkaar. Niet voor het spelen van een potje korfbal, maar voor kracht- en conditietraining (CombFit), Cardioboksen (Fight Fit) en survivalrun. Lekker buiten sporten in groepsverband maar iedereen op zijn of haar eigen niveau.

CombiFit
Combifit-trainingen richten zich op een combinatie van kracht en conditie. De trainingen bestaan uit diverse oefeningen die worden uitgevoerd in een tweetal of individueel en waarbij gebruik wordt gemaakt van lichaamsgewicht of diverse materialen zoals kettlebells, touwen en ballen. De lessen duren 45-60 minuten en zijn geschikt voor iedereen vanaf 18 jaar, ook als je geen ervaring hebt met kracht- of conditietraining. Leeftijd, conditie en ervaring maakt niet uit. Je voert de trainingen namelijk uit op je eigen niveau en je eigen tempo in een groep van maximaal 14 mensen. Ook het sociale aspect wordt niet vergeten, want zo is het credo: “sporten moet vooral leuk zijn!”

Fight Fit en Bokszaktraining
Fight fit is de perfecte mix van kracht- en cardiotraining in combinatie met bokstechnieken, zoals: stoten, combinaties, slippen, duiken en afweren van stoten. Maak je geen zorgen om blauwe ogen! In deze lessen wordt namelijk mét elkaar getraind en niet tégen elkaar.

Hoe ziet zo’n groepsles eruit?
Trainer Frits start de les start altijd met een warming-up, waarbij al vaak een balans wordt aangehouden tussen kracht- en cardio oefeningen, soms met een focus op bijvoorbeeld buik- en beenspieren. Na de warming-up, is het tijd voor het echte werk: het zetten van stoten en combinaties. Dat wordt bij elkaar gedaan op de handschoenen waarbij de één stoten zet en de ander deze opvangt op de handschoenen. Vanaf dit seizoen zal er ook een training zijn waarin wordt gewerkt met bokszakken.

Fight fit en Bokszaktraining zijn twee uitdagende lessen waarbij de insteek is te werken aan je kracht en uithoudingsvermogen, maar ook hier geldt: plezier staat centraal!

Survival run
Survival run is een veelzijdige buitensport, die hardlopen combineert met hindernissen. Het is een uitdagende sport waarbij kracht, conditie, souplesse, techniek en doorzettingsvermogen belangrijk zijn. Want naast het lopen van de hindernissen speelt ook de ‘strijd tegen de elementen’ een belangrijke rol. Water, wind en temperatuur kosten extra kracht tijdens een survivalrun.

Tijdens een survivalrun ben je omringd door de elementen van de natuur en obstakels. Dit vergt inzicht, conditie, kracht en lenigheid. Een survivalrun wordt op een grotendeels onverhard parcours hardlopend afgelegd. Paden, sloten, bossen, weilanden en af en toe een stukje asfalt. Met onderweg natuurlijke en opgebouwde hindernissen, zoals balken, netten, touwen en pakladders en omgevallen bomen en water.

Bij de survivaltraining op de zaterdagochtend wordt gebruik gemaakt van de baan met klimhindernissen op het PKC complex.

Er zijn vijf momenten waarop een CombiFit-les gegeven wordt:

Maandag          19:45 uur en 20:30 uur Kracht en conditie
Dinsdag            19:30 uur Cardio Boksen
Donderdag       19:30 uur en 20:30 uur Kracht en conditie
Zaterdag          10:00 uur Survivalrun

Je bent van harte welkom om de lessen eens uit te proberen. De eerste twee lessen zijn gratis, daarna betaal je €28,50 contributie per maand.

Heb je vragen of wil je een keertje meedoen? Mail dan naar Edwin de Weerd combifit@pkc-korfbal.nl

Om te kunnen sporten bij PKC/Vertom betaal je maandelijks een vast bedrag.

Seizoen 2023/2024
Categorie Maandelijkse
contributie
Senioren € 28,50
Junioren (A’s) € 23,00
Aspiranten (B’s en C’s) € 17,00
Pupillen (D’s, E’s en F’s) € 14,25
Kangoeroes € 11,50
G-korfballers € 17,00
Recreanten € 17,00
Oldstars € 14,00
Basic Skilzz € 17,00
Combifit € 28,50
Overige (rustende leden) € 11,00
Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op!