7 januari 2024

Op de laatste zaterdag van 2023 is bij PKC een koppelschiettoernooi georganiseerd :

Kabaal schiet het jaar uit.

Nadat we vorig jaar al een grote opkomst hadden behaald bij de editie op oudejaarsdag 2022 was de inschrijving voor de C t/m Senioren dit jaar al na enkele uren vol geboekt met de maximale 64 koppels. Samen met de jeugd hebben uiteindelijk (net als vorig jaar) 78 koppels meegedaan.

Bij de ouderen (Senioren, A, B, C-jeugd en anderen) is gespeeld in 16 poules, met deelnemers in sterkte variërend tussen selectie en ‘nooit gekorfbald’
In het vervolg van het toernooi gingen de beste 16 poulewinnaars door naar de 1/8e finale. Hierin werd met een knock-out systeem naar de grote finale toegewerkt.
Waar Tim en Björn in de knock-out rondes steeds meer dan 40 goals scoorden, lukte dat in de finale net niet. Maaike en Jarolien lukte dat vanaf de kwartfinale wel, en hebben de finale met 44-38 gewonnen. MAAIKE & JAROLIEN van harte gefeliciteerd met deze eeuwige roem.

Bij de D-E jeugd zijn de wedstrijden gespeeld in 2 poules van 5 teams. In een  mooie finale tussen de poulewinnaars wisten JAIVY & RUBEN te winnen van Lotte en Liz.

Bij onze jongste deelnemers in de F-categorie speelden 4 teams een complete competitie, en speelde de nummers 1 en 2 daarna nog een finale. TICHO & FLORIAN wisten in een hele spannende finale met 16-15 te winnen van Lars en Romee. Maar omdat hier alle deelnemers echte winnaars zijn, zijn de schutters door de ouders allemaal voorzien van een mooie medaille.

Dat we met heel de club ‘de grootste, de gekste en de beste’ zijn blijkt wel uit de volgende statistiek:
In 139 wedstrijden zijn totaal 4.798 doelpunten gescoord, wat een ongekend gemiddelde betekend van meer dan 34 doelpunten per wedstrijd.

Bij wedstrijden als deze heb je altijd 3 types schutters:
De pechvolgels: die woensdag helaas te laat waren om in te schrijven;
De verliezers: die wel op tijd inschrijven, maar niet op komen dagen zonder af te melden;
De winnaars: alle deelnemers die er met elkaar en de toeschouwers weer een mooie PKC-dag van hebben gemaakt.

We zien de winnaars en de pechvogels een volgende keer graag allemaal terug. En dat zou zo maar eerder kunnen zijn dan gedacht, want wij zijn op zoek naar een geschikte datum om aan het einde van het veldseizoen lekker buiten te gaan koppelschieten.

Bedankt aan allen die het mogelijk gemaakt hebben, met in het bijzonder het oliebollenteam in de keuken.

Tot langs de lijn bij onze mooie club,
Organisatie ‘Kabaal schiet het jaar uit’