4 juni 2023

Afgelopen maandag 29 mei was het zover. Na een onderbreking van 3 jaar konden we weer een Pinkstertoernooi voor de selectieteams in de leeftijdscategorieën A, B, C, D en E-jeugd organiseren bij PKC/Vertom.

Mede daarom waren we extra blij dat we dit jaar weer 8 verschillende verenigingen mochten verwelkomen, namelijk: De Meeuwen, DVO/Transus, KV Wageningen, KVS/Groeneveld Keukens, OVVO Maarssen, SKF, Spirit en natuurlijk teams van PKC/Vertom.

De aanwezige teams hebben allemaal 3 wedstrijden gespeeld in hun poging de finale van hun leeftijdscategorie (met bijbehorende bokaal) te behalen.

Ook waren er, onder grote belangstelling van een meelevend publiek, 2 wedstrijden tussen de Giganten van KCR en PKC/Vertom.

Bij de E-jeugd wist PKC/Vertom E1 de finale te behalen, maar daarin was KVS/Groeneveld Keukens E1 net te sterk.

DVO/Transus D1 wist Wageningen D1 af te troeven bij de D-jeugd.

In de C-categorie moest PKC/Vertom C1 de eer laten aan OVVO C1.

Bij de B-jeugd een ware thriller. Na een 6-6 eindstand, wist PKC/Vertom B1 de strafworpen, onder grote publieke belangstelling en met veel opgebouwde spanning, net iets beter te nemen dan DVO/Transus B1.

En in een reprise van de A-finale van Ahoy wist ook nu PKC/Vertom A1 nipt te winnen van DVO/Transus A1.

De bijbehorende bokalen voor de finalisten werden uitgereikt door onze eigen Laurens.

Uiteraard willen we de winnaars en finalisten feliciteren met hun resultaat, maar we willen zeker ALLE teams bedanken voor hun komst en inzet, immers zonder korfballers geen toernooi.

Ook een bedankje naar de scheidsrechters. Dit jaar niet alleen afkomstig van PKC/Vertom en onze buurverenigingen Kinderdijk, Merwede, Sporting Delta en KCR, maar ook namens DVO en OVVVO.

Ook de andere medewerkers/vrijwilligers van PKC/Vertom die het toernooi mogelijk hebben gemaakt willen we hartelijk bedanken. Uiteraard de (deels spontane) bezetting van de binnenbar, de buitenbar en de bakstraat. Maar ook, een beetje uit het zicht maar niet minder belangrijk, de dames die in de ochtend al die lekker broodjes hebben gemaakt en onze inkopers die ervoor hebben gezorgd dat er van alles voldoende aanwezig was.

Ook onze EHBO-ers die, gelukkig, geen bijzondere behandelingen hebben hoeven uitvoeren en de ondersteuning van de techniek en beschikbaar stellen spelmateriaal bedankt.

Kortom: iedereen bedankt voor het slagen van deze mooie dag.

Voor degene die de publicatie vooraf heeft gemist: Ja, dat klopt. Dat was minimaal, en gaan we zeker beter doen. Om te beginnen direct op dit moment: omcirkel maandag 20 mei 2024 vast in uw agenda, want dan hopen wij de volgende editie van het PKC/Vertom Pinkstertoernooi te mogen organiseren.

Organisatie PKC/Vertom Pinkstertoernooi

Mary, Amanda, Jesper, Robin en Jan.