15 februari 2024

Na een zeer succesvolle korfbalcarrière bij PKC/Vertom heeft Richard Kunst besloten om aan het einde van seizoen de vereniging te gaan verlaten. De ervaren korfballer heeft aangegeven zijn carrière te willen eindigen bij de vereniging waar hij is gestart, HKC.

Wim Scholtmeijer (trainer/coach) geeft aan dat Richard één van de grootste korfballers aller tijden is. “Als zo’n speler de voorkeur heeft om zijn carrière ergens anders te vervolgen is dat altijd een domper. Ik hoop dat Richard zijn prachtige carrière zal afsluiten op de manier zoals hij voor ogen heeft. Ik gun hem dat als korfballer, maar vooral als mens.”

Richard Kunst over zijn besluit: “Na lang wikken en wegen heb ik besloten om volgend seizoen terug te keren naar mijn oude club HKC. Ik heb 13 jaar met heel veel trots en plezier het groen-witte shirt mogen dragen. Ik heb met de beste spelers, speelsters en trainers mogen spelen en werken en daarmee dieptepunten maar zeker ook veel hoogtepunten behaald. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor deze mooie tijd. Als speler zal ik na dit seizoen afscheid nemen van de club, maar als mens zal ik zeker verbonden blijven.

Met ingang van volgend seizoen keer ik terug naar mijn oude club waar het ooit allemaal begonnen is en hoop ik mijn carrière nog een laatste impuls te geven. Daarmee is de cirkel rond. Voor nu ligt de focus voor mij volledig op het winnen van de zaaltitel in april.”

“Wij hebben met Richard altijd open kunnen communiceren over zijn wens om zijn loopbaan bij HKC af te sluiten”, aldus Rogier Jonkman (Bestuurslid Sport). “Richard is de laatste vertegenwoordiger van een heel bijzondere lichting. Wij zijn hem dankbaar dat hij zijn beste tijd als korfballer aan PKC/Vertom heeft gegund en dat hij in zijn laatste jaren, samen met de andere routiniers, zijn kennis en ervaring heeft overgebracht aan de nieuwe generatie. Hij neemt afscheid van een team dat klaar is voor de toekomst. We wensen hem een mooie tijd bij zijn oude club.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met PKC/Vertom via bestuur-sport@pkc-korfbal.nl

Prijzen Richard Kunst behaald met PKC/Vertom

* Korfbal League kampioen zaalkorfbal, 4x (2013, 2015, 2021, 2023)

* Ereklasse kampioen veldkorfbal, 4x (2016, 2018, 2022, 2023)