13 april 2023

AHOY: HERE WE COME!!

Wat gaat het weer een feestje worden in Ahoy! Met ongeveer 900 supporters zijn we aanwezig bij de finales van PKC/Vertom 1 en A1. Lees hier wat huishoudelijke mededelingen, de laatste informatie over de bussen, de supportersvakken in Ahoy én informatie over de terugkomst in de kantine na Ahoy.

De supportersbussen:

• Vertrek vanaf Papendrecht naar Ahoy tussen 11:00 en 12:00;
  • De eerste bus vertrekt om 11:00, meerdere bussen om 11:30 en de laatste bus om 12:00;
  • De supporters die graag op tijd bij de Junioren Finale willen zijn, moeten zorgen dat zij de bus van 11:00 of 11:30 pakken;
  • Als je de bus van 12:00 pakt, ben je er niet zeker van of je op tijd bij Ahoy bent;
  • Kom op de fiets naar PKC en zet deze binnen de hekken van PKC! Onze buren van Passaat hebben een evenement waardoor het erg druk is;
  • Bussen terug naar Papendrecht vanaf Ahoy vertrekken na de huldiging van de finale dit zal rond 18:00 zijn;
  • Er is een PKC/Vertom steward aanwezig om ervoor te zorgen dat iedereen richting Papendrecht is vertrokken.

Het Ahoy feestje wordt natuurlijk voortgezet in de PKC-kantine nadat alle Ahoy-gangers terug zijn. Onze barmedewerkers ontvangen jullie met open armen en zorgen dat er broodjes kroket en frikandel beschikbaar zijn om te kopen.
De PKC-kantine is open voor Ahoy-gangers en PKC-leden en -medewerkers, vergeet je PKC-pasje of Ahoy-E-ticket daarom niet! Er wordt namelijk aan de poort gecontroleerd.

Let op: iedereen van 18+ ontvangt aan de poort een polsbandje ter herkenning voor het barpersoneel, dat zij alcohol mogen nuttigen. Hier wordt streng op gecontroleerd.

Sponsorkleding
Het liefst gaan we natuurlijk allemaal uitgedost in het groen-wit naar Ahoy. We hebben hier wel één klein verzoekje: laat je je sponsorkleding thuis!

De supportersvakken:
PKC/Vertom heeft via het KNKV de vakken Aa t/m Af en Da t/m Dd toegewezen gekregen, Let hierbij op dat we niet doen aan rijen en stoelen. Dus aan de nieuwelingen onder ons: je kunt dus zitten (of staan) waar je wilt!

In vak Aa en Ab zullen – zoals voorgaande jaren – de meest fanatieke en luidruchtigste PKC/Vertom supporters staan en (eventueel) zitten. Links en rechts daarvan zijn wat rustigere vakken, waar je wel kunt zitten. In principe is het zo, dat hoe verder je vanaf Aa of Ab af zit, hoe rustiger het daar is.

Nog even de laatste dingen op een rijtje:
Laten we er zaterdag een enorm feest van maken. Het is tenslotte al weer lang geleden (2014) dat zowel de A1 en 1 samen in Ahoy hebben gestaan. Wij doen wel een dringend verzoek aan iedereen om je aan de aanwijzingen van de Ahoy/KNKV stewards en van onze eigen PKC/Vertom stewards te houden.

Wat Korfbal Leaguefinale 2023
Waar Rotterdam Ahoy
Wanneer Zaterdag 15 april
Finale A-jeugd 12.30 u
Korfbal Leaguefinale 16.15 u
Supportersbussen heen Vanaf PKC/Vertom vanaf 11.00 u. Laatste bus om 12.00u
Supportersbussen terug Vanaf Ahoy vanaf +/- 18.00u
Supporter vak PKC/Vertom 1e ring – Aa t/m Af en Da t/m Dd
Link gedragsregels AHOY https://www.ahoy.nl/overig/huisreglement

Wij wensen onze 1e Selectie en onze junioren selectie enorm veel succes in een daverende en sportieve finale en ons groen-witte legioen weer een onvergetelijk Ahoy festijn.

Bestuur PKC/Vertom

Niels Mooij