4 maart 2024

Afgelopen zaterdag heeft PKC/Vertom samen met Sonneveld een cheque t.w.v. €750 geschonken aan Hospice De Cirkel Alblasserwaard.

Sinds de invoering van statiegeld op plastic flesjes is het bij PKC mogelijk om de flesjes te doneren. Het statiegeld van de ingezamelde flesjes wordt geschonken aan een goed doel. Deze keer dus Hospice De Cirkel Alblasserwaard: een maatschappelijk initiatief dat in een belangrijke behoefte voorziet.

Sonneveld heeft een bijdrage geleverd door afgelopen december alle ingrediënten voor de oliebollenactie, waarvan de opbrengst ook ten goede kwam aan het goede doel, kosteloos beschikbaar te stellen. Namens Sonneveld waren Irene den Braanker en Toine de Vries aanwezig om de cheque uit te reiken. Vanuit PKC/Vertom waren Cora van den Herik en René de Haan aanwezig.

Door de inzet van Sonneveld en PKC/Vertom is er een mooi bedrag gedoneerd aan Hospice De Cirkel Alblasserwaard. Ron Bouman (Penningmeester PKC/Vertom) over de donatie: “We zijn blij dat we het mooie werk van het hospice kunnen ondersteunen en danken al onze leden voor hun bijdrage.”

Nico van der Veen (Bestuurslid vrienden hospice De Cirkel): “Graag wil ik van de gelegenheid gebruikmaken om PKC te bedanken voor de mooie actie om een financiële bijdrage te leveren aan het hospice. Onze dank gaat ook uit naar de Firma Sonneveld voor hun mooie bijdrage. Het is goed te zien dat clubs en ondernemingen

verbondenheid tonen met ons hospice. De opbrengst van de gift zal worden aangewend om een mooie herdenkingsplek in de tuin in te richten. Mede namens de bewoners en de vrijwilligers nogmaals dank voor jullie gift!”

Meer informatie over het hospice is te vinden op www.hospicedecirkel.nl

Foto: Miranda Fok