16 april 2023

Het is ze gelukt! Zowel PKC/Vertom 1 als A1 zijn Nederlands Kampioen geworden in Ahoy. Wat een ongelooflijke mooie finales hebben wij mogen zien.

De dag startte al vroeg voor Kabaal, eerst ontbijten in de kantine, daarna op weg naar de oude haven. Ook A1 was snel aanwezig om wat te eten en daarna naar Ahoy te gaan. De wedstrijd golfde op een neer, een finale op hoog niveau en een A1 die zich niet van de wijs liet brengen. Het plan was duidelijk en dit resulteerde in een terechte 19-21 winst voor onze youngstars! Complimenten voor wat een sterk team er staat.

Gelijk al groot feest in Ahoy en de eerste missie volbracht. Ahoy stroomde tijdelijk leeg. De aanhangers van PKC/Vertom gingen massaal naar de kantine van RSV Sperwers. In een heerlijk zonnetje was de catering uitstekend verzorgd en konden de jongere leden ook nog korfballen. Onze dank aan RSV Sperwer voor het openstellen van de kantine.

De finale tegen DVO gaf de experts vooraf wat hoofdbrekens, hoe zou deze gaan verlopen? DVO/Transus stond terecht in de finale na een goed seizoen en de gewonnen PO tegen Fortuna. De start was in ieder geval voor PKC/Vertom, al voordat het eerste fluitsignaal had geklonken volgde er een groen witte deken van confetti.

Neem even de tijd om de volgende opsomming te laten doordringen. De 11e zaaltitel met een recordzege, meeste aantal doelpunten en grootste verschil ooit. Dit kalenderjaar zijn alle korfbalprijzen voor onze selectie: Supercup, Champions League en Zaaltitel.

Deze prijzen worden niet door A1 en de selectie alleen gehaald, dit wordt met de hele vereniging gedaan. Iedereen werkt hier het hele jaar knetterhard aan, wat heerlijk om dit zo te kunnen bekronen.