31 maart 2023

Het gaat er nu écht om spannen! De reguliere competitie van de Korfbal League zit erop en vier ploegen zijn nog in de race voor de felbegeerde landstitel: Titelverdediger Fortuna/Delta Logistiek, DVO/Accountor, LDODK/Rinsma Modeplein en natuurlijk PKC/Vertom.

Deze vier teams zullen in de play-offs uitvechten welke twee ploegen op zaterdag 15 april tegenover elkaar staan in Ahoy in Rotterdam. PKC treft LDODK, te beginnen met een thuiswedstrijd. De andere play-off gaat tussen Fortuna en DVO.

PKC/Vertom leed vorige week in de allerlaatste reguliere competitiewedstrijd van het seizoen een nederlaag tegen Blauw-Wit. Dit had echter geen effect op de eindstand. De ploeg van de coaches Wim Scholtmeijer en Jennifer Tromp had de eerste plaats al veiliggesteld en wist dat een confrontatie met de nummer 4 van de ranglijst op de planning stond. De club uit Gorredijk wist vorige week wel de 2 punten binnen te slepen door een overwinning op Fortuna. Dat was nodig, want na de 18-18 tegen Unitas, die daardoor hun eerste punt in de League behaalde, hadden ze wat goed te maken. De winst op Fortuna had echter geen invloed op de eindranglijst, maar maakte de publiekswissel voor André Zwart wel extra mooi. Na 17 seizoenen in het eerste stopt André met korfbal op het hoogste niveau. Een plek in Ahoy zou de kroon op zijn mooie korfbal carrière zijn. Maar dat zal hij zeker niet zomaar cadeau krijgen van PKC.

PKC en LDODK stonden dit seizoen al twee keer eerder tegenover elkaar. In Gorredijk was LDODK in december te sterk; in Papendrecht was het een ander verhaal. PKC boekte een klinkende overwinning en won met 11 doelpunten verschil. Op papier lijkt PKC vandaag dus de favoriet, maar gelukkig worden wedstrijden niet op papier beslist en zorgen play-offs altijd voor verrassingen.

Wij wensen beide teams heel erg veel succes en het publiek enorm veel plezier. En voor wie niet in de hal aanwezig kan zijn: uiteraard is de wedstrijd ook weer te volgen op de website van Eyecons. Wij wensen u en jou veel kijkplezier!