4 april 2023

Hoewel de selectie van PKC nog in de spannende eindfase van het zaalseizoen zit, kan de staf al bekend maken dat Krijn van het Kaar zijn blauw-witte tenue van Oost-Arnhem verruilt voor het groen-wit van PKC/Vertom. Van het Kaar zal volgend seizoen de overstap maken.

De 20-jarige van het Kaar speelt in het eerste team van korfbalclub Oost-Arnhem. Oost-Arnhem komt uit in de Korfbal League 2. De 2.05 meter lange korfbalspeler kwam eerder ook uit in de selectie van het Nederlands team U17 en U19, hij is op dit moment onderdeel van de voorselectie van Talent TeamNL (U21).

Jan de Jager, manager topkorfbal bij PKC/Vertom: “Krijn behoort al jaren tot de topheren in zijn leeftijdscategorie en wordt door ons ook al langere tijd gevolgd. Ik ben dan ook blij dat hij de kans aangrijpt om zich bij PKC/Vertom verder te ontwikkelen”.

Wim Scholtmeijer, hoofdcoach PKC/Vertom vult aan: “Krijn is een a-typische korfballer en dat is tegenwoordig een groot voordeel. Ik zie een enorm gedreven jonge vent die op onderkant Korfbal League en bovenkant Korfbal League 2 heeft laten zien wat hij kan. De uitdaging is nu om van meerwaarde te zijn aan de bovenkant van de Korfbal League. Samen gaan we aan de slag om het maximale uit zijn mogelijkheden te halen. Ik heb daar zeer veel vertrouwen in”.

Krijn van het Kaar over zijn overstap: “Ik kijk er naar uit om in het groen wit van PKC te gaan spelen! Ik wil me graag op het hoogste korfbalniveau ontwikkelen en waar kan dat beter dan bij PKC/Vertom. Mooie club en hoop uiteraard een keer die Korfbal League te winnen. Dat hoop ik met PKC te bereiken”.