26 april 2023

Het bestuur en de commissie Topkorfbal van PKC/Vertom zijn verheugd mee te kunnen delen dat international Bo Oppe vanaf aankomend seizoen in het groen-wit van PKC/Vertom speelt.

De 23-jarige korfballer komt sinds 2019 uit voor KCC/CK Kozijnen, nadat hij alle jeugdteams heeft doorlopen bij het Dordtse Oranje-Wit. Bo Oppe is, met maarliefst 118 goals, van grote waarde geweest voor KCC/CK Kozijnen in de Kenonz Korfbal League. Hij werd hierdoor zelfs de topscorer van de gehele League. Oppe, afkomstig uit een echte korfbalfamilie, heeft daarnaast in diverse nationale jeugdselecties gezeten en is momenteel onderdeel van TeamNL.

Bo Oppe wordt sinds de jeugd al gevolgd door PKC/Vertom. Bestuurslid Sport Rogier Jonkman verheugd zich daarom ook op de komst van Bo Oppe: “In de jeugd was het talent van Bo voor iedereen al duidelijk. Na de spectaculaire ontwikkeling bij KCC/CK Kozijnen, zijn wij blij met zijn komst. Met een speler uit de regio van dit niveau kijken wij met vertrouwen naar de toekomst.”

Coaches Wim Scholtmeijer en Jennifer Tromp vullen aan: “Bo was bij KCC een absolute top spits en individuele verdediger. Wij kijken er naar uit om de individuele kwaliteiten van Bo te ontwikkelen binnen een team dat er naar streeft om samen zo goed als mogelijk te zijn. Bo is een ideale toevoeging voor PKC dat ook de komende jaren de beste wil blijven.”

Bo Oppe over zijn overstap: “Ik heb de afgelopen jaren alle ruimte gehad bij KCC om mezelf te ontwikkelen. Daar ben ik de club erg dankbaar voor. Ik ben nu klaar voor de volgende stap. Ik kijk er erg naar uit om aan de bovenkant van de league te gaan spelen en ben blij dit bij PKC te doen. PKC staat voor mij voor het hoogst haalbare en dat straalt de vereniging in alles uit. Daar maak ik graag deel van uit.”

Foto: Peter van Dieren, korfbalfoto